Η δημοσιογραφία είναι η απεικόνιση της ζωής στις διάφορες εκφάνσεις της και έχει πάντοτε ως αντικείμενο τον άνθρωπο. Με αυτόν ασχολείται και υπηρετεί τις ανθρώπινες αξίες. Η δημοσιογραφία συντελεί στην ενημέρωση του πολίτη για κάθε θέμα που αφορά στη ζωή του (οικονομία, πολιτική, πολιτισμός κλπ). Προβάλλει απόψεις ειδικών και ανθρώπων του πνεύματος, αναβαθμίζοντας έτσι το μορφωτικό - πολιτιστικό επίπεδο των πολιτών. Ασκεί συνεχή κριτική στην κάθε λογής εξουσία (πολιτική, τοπική, συνδικαλιστική, οικονομική κ.ά.), προστατεύοντας έτσι την εύρυθμη λειτουργία της Δημοκρατίας, της Ισονομίας και της Δικαιοσύνης...

 

    ...Κατά πλειοψηφία, οι παραδοσιακοί εκδότες έδωσαν τη θέση τους σε επιχειρηματίες οι οποίοι συναλλάσσονται, εμφανώς ή μέσω παρένθετων φυσικών ή νομικών προσώπων, με το Δημόσιο και χρησιμοποιούν τα ιδιόκτητα ή μετοχικά ελεγχόμενα ΜΜΕ ως μοχλό πίεσης για την ανάληψη προμηθειών ή έργων του Δημοσίου. Η επιχειρηματική συμπεριφορά του συνόλου των σημερινών εκδοτών, εκτός κάποιων εξαιρέσεων, υποδηλώνει ότι χρησιμοποιούν τα έντυπά που εκδίδουν είτε ως μέσα άσκησης επιχειρηματικής πίεσης, είτε ως αντικείμενα κερδοσκοπίας. Είναι για αυτούς εμπορευματικά αγαθά, τα οποία πρέπει να φέρουν το συντομότερο δυνατόν τα υψηλότερα κέρδη. Συνέπεια αυτού είναι να έχει υποτιμηθεί η πολυδιάστατη λειτουργία του Τύπου και η προσφορά του στην ενημέρωση, στη διαμόρφωση αισθητικών προτύπων, πολιτικής σκέψης, παραγωγής πολιτικής, προαγωγής της κοινωνίας και της οικονομίας...

 

        ...Πέραν όλων όσων προαναφέρονται, τα ελληνικά ΜΜΕ στο σύνολό τους – εκτός επαναλαμβάνω δυστυχώς ελαχίστων εξαιρέσεων – προσφέρουν στους πολίτες ένα προϊόν χαμηλής ποιότητας. Αγνοούν τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών (ανεργία, ακρίβεια, Παιδεία, Υγεία κλπ). Προβάλλουν έναν εξωπραγματικό κόσμο, πασαλειμμένο χρυσόσκονη και ανόητες «ειδήσεις» για περιφερόμενους θαμώνες κοσμικών σαλονιών. Παράλληλα, κατασκευάζουν πλασματικές ανάγκες, οι οποίες οδηγούν τους Έλληνες καταναλωτές στην υποθήκευση της ζωής τους, μέσω πιστωτικών καρτών και δανείων χωρίς σκέψη, λογική, προοπτική. Όταν οι πολίτες βομβαρδίζονται καθημερινά από καταιγισμό μηνυμάτων ισχυρής επιρροής, ίσως είναι αναμενόμενο να αμβλυνθούν αντιδράσεις και η χειραγώγηση των μαζών να είναι ευκολότερη. Η μετάλλαξη ολόκληρων λαών μέσα από συντονισμένη προπαγάνδα έχει καταγραφεί άλλωστε και ιστορικά, με καταστροφικά για την ανθρωπότητα αποτελέσματα...

 

       ...Η κρίση του Τύπου στην Ελλάδα διαπιστώνεται ταυτόχρονα με την οικονομική, κοινωνική, άρα και πολιτική κρίση, που σοβεί τα τελευταία χρόνια. Η εικόνα των πολιτικών κομμάτων, οι αντιδράσεις των πολιτών στις εκλογικές αναμετρήσεις, η συμπεριφορά των Ελλήνων ως καταναλωτών προσδίνουν το στίγμα μιας πραγματικότητας παραίτησης, απάθειας, δίψας για εύκολο πλουτισμό και αδιαφορίας για τον συνάνθρωπο. Θα έλεγε κάποιος ότι αναπτύσσεται ένα νέο μοντέλο ανθρώπου με κοινά χαρακτηριστικά σε ολόκληρο τον δυτικό λεγόμενο κόσμο...